Na skok mezi autokrosaři

Jan Skála se ukázal již v minulosti jako univerzální pilot a řidič. Dokázal zajet se sériovým autem mezi závodními speciály, s motokárou zvítězil při 24hodinovce, skvěle si vedl i s formulí a daří se mu i v domovské disciplíně, v rallycrossu.

Minulý víkend se Honza dostal čirou náhodou i mezi autokrosaře. Jízda na nezpevněném povrchu mu není cizí, vždyť začínal na rozbahněném poli při hobbycrossu u Mladé Boleslavi. V Humpolci se ocitl z pracovních důvodů a náhoda tomu chtěla, že se narychlo vracel do Prahy pro licenci a stal víkendovým pilotem Viakom Racingu.

Aleš Mrkáček měl volného karta a Honza s myšlenkou startovat v Kartcrossu koketoval již delší dobu, jen se nenaskytla ta pravá příležitost. Své první metry za volantem „karta“ ujel jednadvacetiletý pilot až při sjezdu z depa na start měřeného tréninku.

Přejímkami prošlo devatenáct jezdců, v čele s kompletní špičkou divize. Nejvyšší startovní číslo a nejméně zkušeností měl právě Honza. O tom svědčí i čas z prvního tréninku, kdy na nejrychlejšího Slávu Ducháčka ztratil 6,77 vteřiny. Tito dva piloti se letos již potkali na stejné trati a to při zimním Škoda Crash Cupu. Druhý trénink byl lepší a tak zajetý sedmý čas z první rozjížďky nebyl až tak velkým překvapením. Spolu s odjetými kilometry si byl Honza za volantem karta jistější a postupně zrychloval.

„Kart je na ovládání hodně specifický, zadní náhon v kombinaci s krátkým rozvorem a vzteklým motorem rozhodně není předpodklad pro poklidnou jízdu. Chvíli mi trvalo, než jsem přišel na to, jak vodit buggynku v  plynulých smycích, a bylo fajn pak vidět, že časy měly zlepšující se tendenci. Snažil jsem se ze začátku klukům moc nepřekážet a když už mě někdo předjel, tak se ho chytit a co nejvíc toho okoukat.“

Do druhé rozjížďky šel zadokolový kart Viakom Racingu ze druhé řady a Honza zajel skvělý čtvrtý čas. Díky zajetým výsledkům ze dvou rozjížděk nastupoval do té další z první řady a vybojoval dokonce třetí místo.

„Ze startu v první řadě jsem měl respekt. Vlastně jsem měl respekt ze všech startů. Je to opravdu bláznivé, tolik kartů na startu. Zvláštní pocit je, když člověk stojí po přerušeném závodě opět na startu a vidí ta prázdná místa po nabouraných bugynách. To jsem si vždycky říkal, kdo bude chybět příště (smích). Kluci se s tím po zimě moc nemazali a já se snažil mít na paměti, že prioritou je dovézt stroj celý. I tak mě občas překvapil svojí pevností po některém z kontaktů.“

Finálový rošt nabídl početnému obecenstvu tři velikány divize a mezi nimi stál na čtvrté pozici i Jan Skála. Finálový souboj byl tvrdý a dlouhý. Oproti šesti kolům z rozjížděk se jelo finále na osm a tak byl čas bojovat o místa vpředu, ale zároveň byl nekonečně dlouhý při hájení a bránění vydobytých pozic.

„Bál jsem se, jak vydržím tolik kol. Protože, přiznám se, ke konci rozjížděk už jsem toho začínal mít dost. Ale ve finále se přede mnou pořád něco dělo a já se snažil jet na maximum, že bych vydržel kroužit klidně i deset kol. Finále jsem si opravdu užil a ačkoliv jsem se původně nechtěl do bojů o přední příčky míchat, musím přiznat, že vidina poháru pro mě byla lákavá. Jirka Rezek ale svou pozici chránil dobře a třetí místo si zasloužil on.“

Třetí v cíli finálové jízdy naměřil čas 4:50,45, Honza zajel čas 4:50,96 a pilot na páté pozici skončil s výsledkem 4:51,17. Tak těsné to bylo.

Autokrossový víkend byl pro Honzu sice pěkným zážitkem, ale šlo jen o ojedinělou záležitost. Navíc měl stále na paměti, že je potřeba odevzdat buginku v neděli večer v neporušeném stavu.

„Tím, jak bylo vše nečekané, tak mi to začalo docházet až tak někdy v pondělí... Byl to super víkend, vyhnuly se nám problémy, mně se podařilo nakonec s kartem docela skamarádit a ve finále jsme snad předvedli i pár pěkných soubojů. Jsem rád, že vše dopadlo dobře, a rád bych ještě jednou poděkoval Alešovi za tento netradiční zážitek. Kartcross má skvělý poměr nákladů a zážitků a začínajícím jezdcům bych tuto cestu určitě doporučil. Kde jinde se za tolik peněz svezete ve vyrovnané konkurenci a navíc s áčkem...“

Nyní v týmu Rallymedia pokračují přípravy na další rallycrossové závody a na další modernizaci Peugeotu 207 S1600.

Fotky z Humpolce naleznete v galerii, kratičký onboard na Youtube.


Michal Oberstein, 19.04.2012, četlo 35941 čtenářů.

[ Zpátky ]

Vaše názory
Jméno
E-mail
WWW
Vzkaz
Smajlík